Facebook Twitter Email Pinterest

Minna Lindroos

08.10.2003 / Minna Lindroos

Minna Lindroos ja kartturinsa Sirkka Rautiainen lähtivät kauden viimeiseen SM-ralliin Riihimäelle itsevarmoina ja Uudenkaupungin tapahtumat unohtaneina - Tai no, ei niitä nyt kokonaan unohdettu ole, juttu on edelleen tutkinnan alla kunnes se selviää.

Ajo lähti sujumaan jo heti ensimmäiseltä erikoiskokeelta lähtien. Sirkan nuotti kaikui Minnan kypärän kuulokkeista ja tanssitti parin omassa luokassaan erikoiskokeen kuudenneksi nopeiten.

Toisella EK:lla vauhti vain parani ja ajanottolaite rekisteröi pätkän maalissa luokan toiseksi nopeimman ajan. Kolmannella erikoiskokeella tuli sitten yllättävä tilanne, kun juuri ennen oikeaa nopeaa jarrupoljin kolahti lattiaan ja hidastimista ei ollut mitään hyötyä. Minna sai kuitenkin sen verran pumpattua polkimella henkeä jarruihin, että auto saatiin kääntymään. Vauhtia oli kuitenkin vielä senverran, että vasen takapyörä osui hieman tienpenkkaan ja väänsi tukivartta. Loppupätkä pitikin sitten ajella hiljakseen huonojen jarrujen ja vääntyneen takapyörän takia.

Huolto valmistautui vian korjaamiseen jo ennenkuin auto edes saapui huoltoon. Vika osoittautuikin oletettua suuremmaksi ja huolto teki töitä kuumeisesti ja teki parhaansa. Kello kävi antamatta sekuntiakaan anteeksi ja myöhästymisminuutteja olisi tullut niin paljon, että oli pakko jättää keskeytysilmoitus. Muutama minuutti myöhiä ei olisi niinkään haitannut, mutta joku 20 minuuttia on jo aivan liikaa. Keskeytys harmittaa luonnollisesti suunnattomasti Minnaa ja Sirkkaa, koska yhteistyö toimi kaikkien osapuolten kanssa täysin saumattomasti. Kisa olisi ollut kuin hieno timantti, kunhan sen vain olisi tekniikan puolesta saanut hioa loppuun.

Kausi 2003 on nyt tullut seitsemän osakilpailua käsittäneen sarjansa maaliin. Minna Lindroos Racing keräsi sarjan n-ryhmässä kuusi pistettä sijoittuen kuudenneksitoista.



Joonaksen tekniikkamurheet olivat vaihteistossa

Autokunta Joonas Lindroos - Teppo Leino aloittivat niinikään hienosti kauden viimeisen SM-rallin. Ensimmäisellä EK:lla Joonas oli heti seuraavana luokassaan siskonsa Minnan jälkeen, eli seitsemäntenä. Toisella pätkällä jo "tavan mukaan" nopeus kasvoi ja maaliin tultiin luokan viidentenä kuten EK3:llakin. Neljännellä Joonaskin alkoi oikein huimistelemaan ja päästeli luokkansa toiseksi nopeiten maaliin. Sitten vain piti ikävä kyllä Joonaksenkin todeta tekniikan olevan heikoin lenkki omassa kilpailussaan ja leikki piti jättää kesken. Autossa oli aivan uusi ajamaton suorakytkentälaatikko, joka ei kestänyt kilpailun rasitusta.

Joonas ei osallistunut SM-sarjaan, vaan hankki kokemusta nuottikisoista ajaen loput kilpailut Tampereen Exide-rallista lähtien.

Pisteet top 5

1. Roope Korhonen / Anssi Viinikka 70 pistettä LMM (Rally2)
2. Benjamin Korhola / Sebastian Virtanen 46 pistettä VihUA (Rally2)
3. Teemu Asunmaa / Ville Mannisenmäki 43 pistettä AlavUA (Rally2)
4. Anssi Rytkönen / Mikael Korhonen 36 pistettä KoMoKe (R5)
5. Mikko Heikkilä / Kristian Temonen 34 pistettä MäntsMK (Rally2)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2024

1) 12.-13.1. SM Auto Sorsa Riihimäki-Ralli, Riihimäki
2) 1.-3.2. 59. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi
3) 8.-9.3. SM Tuuri Ralli, Alavus
4) 24.-25.5. SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, Turku
5) 14.-15.6. SM Pohjanmaa Ralli, Seinäjoki
6) 23.-24.8. SM Ralli Lahti, Lahti
7) 4.-5.10. SM Ralli Kitee, Kitee

SM-sarja sosiaalisessa mediassa