Minna Lindroos
Minna Lindroos ja kartturinsa Sirkka Rautiainen lähtivät kauden
viimeiseen SM-ralliin Riihimäelle itsevarmoina ja Uudenkaupungin
tapahtumat unohtaneina - Tai no, ei niitä nyt kokonaan unohdettu
ole, juttu on edelleen tutkinnan alla kunnes se selviää.
Ajo lähti sujumaan jo heti ensimmäiseltä erikoiskokeelta lähtien.
Sirkan nuotti kaikui Minnan kypärän kuulokkeista ja tanssitti parin
omassa luokassaan erikoiskokeen kuudenneksi nopeiten.
Toisella EK:lla vauhti vain parani ja ajanottolaite rekisteröi
pätkän maalissa luokan toiseksi nopeimman ajan. Kolmannella
erikoiskokeella tuli sitten yllättävä tilanne, kun juuri ennen
oikeaa nopeaa jarrupoljin kolahti lattiaan ja hidastimista ei ollut
mitään hyötyä. Minna sai kuitenkin sen verran pumpattua polkimella
henkeä jarruihin, että auto saatiin kääntymään. Vauhtia oli
kuitenkin vielä senverran, että vasen takapyörä osui hieman
tienpenkkaan ja väänsi tukivartta. Loppupätkä pitikin sitten ajella
hiljakseen huonojen jarrujen ja vääntyneen takapyörän takia.
Huolto valmistautui vian korjaamiseen jo ennenkuin auto edes saapui
huoltoon. Vika osoittautuikin oletettua suuremmaksi ja huolto teki
töitä kuumeisesti ja teki parhaansa. Kello kävi antamatta
sekuntiakaan anteeksi ja myöhästymisminuutteja olisi tullut niin
paljon, että oli pakko jättää keskeytysilmoitus. Muutama minuutti
myöhiä ei olisi niinkään haitannut, mutta joku 20 minuuttia on jo
aivan liikaa. Keskeytys harmittaa luonnollisesti suunnattomasti
Minnaa ja Sirkkaa, koska yhteistyö toimi kaikkien osapuolten kanssa
täysin saumattomasti. Kisa olisi ollut kuin hieno timantti, kunhan
sen vain olisi tekniikan puolesta saanut hioa loppuun.
Kausi 2003 on nyt tullut seitsemän osakilpailua käsittäneen
sarjansa maaliin. Minna Lindroos Racing keräsi sarjan n-ryhmässä
kuusi pistettä sijoittuen kuudenneksitoista.
Joonaksen tekniikkamurheet olivat vaihteistossa
Autokunta Joonas Lindroos - Teppo Leino aloittivat niinikään
hienosti kauden viimeisen SM-rallin. Ensimmäisellä EK:lla Joonas
oli heti seuraavana luokassaan siskonsa Minnan jälkeen, eli
seitsemäntenä. Toisella pätkällä jo "tavan mukaan" nopeus kasvoi ja
maaliin tultiin luokan viidentenä kuten EK3:llakin. Neljännellä
Joonaskin alkoi oikein huimistelemaan ja päästeli luokkansa
toiseksi nopeiten maaliin. Sitten vain piti ikävä kyllä
Joonaksenkin todeta tekniikan olevan heikoin lenkki omassa
kilpailussaan ja leikki piti jättää kesken. Autossa oli aivan uusi
ajamaton suorakytkentälaatikko, joka ei kestänyt kilpailun
rasitusta.
Joonas ei osallistunut SM-sarjaan, vaan hankki kokemusta
nuottikisoista ajaen loput kilpailut Tampereen Exide-rallista
lähtien.