Ketomäen ja Ketomaan kädenvääntö
Luokassa ryhmä N, yli 2-litraiset tilanne oli koko päivän kutkuttava. Tällä kaudella luokan kärkijoukkoon noussut Jari Ketomaa lähti hyvään kiriin kotikisaansa ajavan Jukka Ketomäen startattua aamusta kärkeen. Ketomaa nousi ykköseksi erikoiskokeella kolme. Siitä saakka vääntö johtopaikasta oli kovaa. Ennen viimeistä erikoiskoetta oli Ketomäen ja Ketomaan ero vain 4,7 sekuntia. Ketomaa piti Subarulla johtonsa, vaikka Mitsubishillä ajava Ketomäki ajoi viimeisen rypistyksen nopeimmin. Eroa kaksikolle jäi vain 1,1 sekuntia.
Tällä kaudella todella hyviin suorituksiin yltänyt Ketomaa oli maalissa yhtä hymyä: - Kaikki on kyllä onnistunut tänä vuonna todella hyvin. Näin talvella auto pelaa todella hyvin, sillä kesällä meillä oli lämpimillä keleillä ongelmia moottorin kuumenemisen kanssa. Nyt on se huoli pois, ja ehkä ajamiseenikin on tullut hieman lisää varmuutta. Viime talvena oli alla pitkä kilpailutauko ja ehkä siitä syystä ei oikein kulkenut, hän pohti. Juha Salo sijoittui kolmanneksi Mitsubishillä.
Luokan kärkikamppailuissa yleensä nähty Hannu Hotanen joutui keskeyttämään kilpailun jo ensimmäisen erikoiskokeen jälkeen: - Kyllä nyt kangertelee kauden alku, Hotanen mutisi huoltoalueella. - Meni turbon akseli poikki, eikä päästy enää jatkamaan, hän ilmoitti turheutuneena.
Luokan SM-pisteissä johtaa toiseksi ajanut Jukka Ketomäki (34 pistettä), Ketomaa on toisena (27) ja Marko Kakko kolmantena 18 pisteellä.
Luokassa ryhmä A, enintään 2-litraiset ylsi voittoon jälleen hallitseva Suomen mestari Janne Vähämiko. N-ryhmän alle 2-litraisissa voiton vei Marko Nieminen.
Erikoiskokeiden nopeimmat, luokka N, yli 2-litraiset
EK 1, Jukka Ketomäki, Mitsubishi Lancer Evo 7
EK 2, Jukka Ketomäki
EK 3, Jari Ketomaa, Subaru Imprezza
EK 4, Jari Ketomaa
EK 5, Jukka Ketomäki
EK 6, Jukka Ketomäki
Luokan johtopaikka: EK1-EK 2: Jukka Ketomäki, EK3- EK6 Jari Ketomaa
SM-pisteet, 2/7 osakilpailun jälkeen
1. Jukka Ketomäki, 34
2. Jari Ketomaa, 27
3. Marko Kakko, 18
4. Toni Klemets, 14,5
5. Ari Laivola, 11
6. Juha Salo, 10