Heikki Westerlund
Tulevana lauantaina kurvataan Uudenkaupungin ympäristön perinteisesti vaativilla ja nopeahkoilla teillä kauden toiseksi viimeinen yleisen luokan SM osakilpailuralli.
Uudessakaupungissa ajetaan nyt 8 kpl erikoiskokeita joiden
yhteispituus on 92 km. Edellisvuosien reittiin verrattuna on
kisassa nyt ainoastaan yksi pätkä joka ajetaan yksi yhteen kuten
aiemmin, joten nuotitukset menevät lähes kokonaan nyt siis uusiksi.
Kaksi kilpailun erikoiskokeista ajetaan kahdesti. Yksi erikoiskoe
ajetaan kokonaan asfaltilla (3,8 km) ja sekin ajetaan tänä vuonna
heti soraerikoiskokeen jälkeen ilman välihuoltoa, eli
sorarenkailla. Asfalttirenkaita ei tällä pätkällä nyt siis voi
lainkaan käyttää joten ne voi jättää tallille.
Kilpailu starttaa lauantaina klo 10 ja maaliin voittajia odotellaan
siinä klo 18.30 aikoihin.
Päivän aikana piipahdetaan huoltoparkissa kolme kertaa ja huoltojen pituudet ovat siten, että yksi on noin tunnin pituinen kahden muunkin ollessa peräti 25 ja 30 minuutin pituisia huoltoja. Varsin pitkä päivä siis on tällä aikataululla tulossa. Koko reitille pituutta siirtymineen kertyy jopa 290 km.
Tavoitteenamme Arton kanssa on ajaa ehjä kisa maaliin ja saada
vauhti kohdilleen heti alusta asti.
Tällä keinolla pitäisi myös SM-pistepussiin kolahtaa muutama piste.
Tampereella ikävästi vaivannut iskunvaimennin ongelma on nyt
korjattu ja auton tekniikka on muutenkin taas huollettu. Kaikki
tällä osastolla pitäisi olla siis kunnossa.
Se mihin nyt rahkeet riittävät nähdään sitten lauantaina
kilpailun jälkeen.
Palaan asiaan kisan jälkeen ja kerron miten tämä SM ralli osaltamme
sujui.