Juha Salo
Rallin SM-sarjan edellinen kilpailu kaasuteltiin maaliskuun
alkupuolella Laukaassa. Kolmen kuukauden tauko on nyt vietetty ja
taistelu rallin mestaruuksista on valmis käynnistymään tulevana
lauantaina Valkeakoskella.
Mielenkiintoisessa N-ryhmässä kärkipaikkaa hallinnoi
Mitsubishi-valjakko Juha Salo ja Mika Stenberg.
Juha Salon talvikautta voi hyvällä syyllä sanoa onnistuneeksi siitä huolimatta, vaikka Rovaniemen toinen kilpailupäivä päättyikin tekniikan petettyä. Mitsubishin maahantuojan tiimissä kilpaileva Salo kellotti lumella jokaiselle ajamalleen erikoiskokeelle ryhmänsä nopeimman ajan. Salo ja Stenberg kiidättivät kolmella voitolla Ari Laivolalta vuokratun Evo 8:n 12 pisteen etumatkalle.
SaloRacing-tiimi ei ole kärsinyt tekemisenpuutteesta kesäkauden
avausta odotellessa. Vuokra-auton tilalle on valmistunut uutuuttaan
hohtava Mitsubishi Evo 8 MR - työtunteja laskematta.
- Porukalla olemme tehneet kovaa työtä ja nähneet suuren vaivan
auton eteen.
Lopputulokseen voimme olla tyytyväisiä. Rakentamisen aikana ei
tullut eteen suuria yllätyksiä, tosin tämä versio on taas paljon
kehittyneempi verrattuna edelliseen, Salo kertoo.
- Onhan tähän projektiin paneuduttu eri tavalla, kun olemme
rakentaneet omaa autoa. Ajoasennosta lähtien auton on saanut tehdä
omaan käteen sopivaksi, Juha jatkaa.
Salo on sanojensa mukaan valmiimpi kisoihin kuin koskaan. Takana
on paljon asiakastilaisuuksista sekä testeistä kertyneitä
kilometrejä ja sitä kautta ajorutiinia.
- Kolmisen viikkoa sitten testasimme ensimmäisen kerran uutta
autoa. Hyvät ominaisuudet ja erilainen herkkyys tulivat heti esiin,
Mitsu-kuski analysoi.
Aitoa kisatuntumaa testit eivät ole antaneet, mutta tulosten
perusteella Salo odottaa Valkeakoskelta hyvää kesän avausta.
Viimeksi ajatetusta Waltikka-rallista vuodelta 2002 Salolla ja
Stenbergillä on erityisiä muistoja. Siitä alkoi
karkkilalaiskaksikon voittoisa tie, joka on tähän mennessä johtanut
kahteen mestaruuteen.
- Hienoille hämäläisille teille on mukava lähteä. Tällä kertaa
mennään uudelle reitille, mikä tekee kisasta haasteellisemman. Muut
ovat myöskin tehneet hyvää työtä tauon aikana, mutta toivottavasti
etumatka säilyy ja en laittaisi pahitteeksi, vaikka se vielä
kasvaisikin, Salo ennakoi.
Kauden viidennessä SM-osakilpailussa ajetaan kahdeksan
erikoiskoetta ja kilometrejä kertyy vähän reilu 80. Salo ja
Stenberg lähtevät kilpailuun numerolla 8.
- Pätkät jäävät lyhyiksi, joten veikkaanpa, että erot ovat myöskin
pieniä.
Lähdemme kisaamaan tuttuun tyyliin. Katsotaan, mitä kilpakumppanit
ovat keksineet, kartturi Mika Stenberg miettii.
Tiedotus:
Mari ja Mervi Salonen
GSM 040 577 8748
Fax (02) 565 748
tiedotus@saloracing.net