Facebook Twitter Email Pinterest

Juha Salo

16.06.2005 / Juha Salo

Rallin SM-sarjan edellinen kilpailu kaasuteltiin maaliskuun alkupuolella Laukaassa. Kolmen kuukauden tauko on nyt vietetty ja taistelu rallin mestaruuksista on valmis käynnistymään tulevana lauantaina Valkeakoskella.
Mielenkiintoisessa N-ryhmässä kärkipaikkaa hallinnoi Mitsubishi-valjakko Juha Salo ja Mika Stenberg.

Juha Salon talvikautta voi hyvällä syyllä sanoa onnistuneeksi siitä huolimatta, vaikka Rovaniemen toinen kilpailupäivä päättyikin tekniikan petettyä. Mitsubishin maahantuojan tiimissä kilpaileva Salo kellotti lumella jokaiselle ajamalleen erikoiskokeelle ryhmänsä nopeimman ajan. Salo ja Stenberg kiidättivät kolmella voitolla Ari Laivolalta vuokratun Evo 8:n 12 pisteen etumatkalle.

SaloRacing-tiimi ei ole kärsinyt tekemisenpuutteesta kesäkauden avausta odotellessa. Vuokra-auton tilalle on valmistunut uutuuttaan hohtava Mitsubishi Evo 8 MR - työtunteja laskematta.
- Porukalla olemme tehneet kovaa työtä ja nähneet suuren vaivan auton eteen.
Lopputulokseen voimme olla tyytyväisiä. Rakentamisen aikana ei tullut eteen suuria yllätyksiä, tosin tämä versio on taas paljon kehittyneempi verrattuna edelliseen, Salo kertoo.
- Onhan tähän projektiin paneuduttu eri tavalla, kun olemme rakentaneet omaa autoa. Ajoasennosta lähtien auton on saanut tehdä omaan käteen sopivaksi, Juha jatkaa.

Salo on sanojensa mukaan valmiimpi kisoihin kuin koskaan. Takana on paljon asiakastilaisuuksista sekä testeistä kertyneitä kilometrejä ja sitä kautta ajorutiinia.
- Kolmisen viikkoa sitten testasimme ensimmäisen kerran uutta autoa. Hyvät ominaisuudet ja erilainen herkkyys tulivat heti esiin, Mitsu-kuski analysoi.

Aitoa kisatuntumaa testit eivät ole antaneet, mutta tulosten perusteella Salo odottaa Valkeakoskelta hyvää kesän avausta. Viimeksi ajatetusta Waltikka-rallista vuodelta 2002 Salolla ja Stenbergillä on erityisiä muistoja. Siitä alkoi karkkilalaiskaksikon voittoisa tie, joka on tähän mennessä johtanut kahteen mestaruuteen.
- Hienoille hämäläisille teille on mukava lähteä. Tällä kertaa mennään uudelle reitille, mikä tekee kisasta haasteellisemman. Muut ovat myöskin tehneet hyvää työtä tauon aikana, mutta toivottavasti etumatka säilyy ja en laittaisi pahitteeksi, vaikka se vielä kasvaisikin, Salo ennakoi.

Kauden viidennessä SM-osakilpailussa ajetaan kahdeksan erikoiskoetta ja kilometrejä kertyy vähän reilu 80. Salo ja Stenberg lähtevät kilpailuun numerolla 8.
- Pätkät jäävät lyhyiksi, joten veikkaanpa, että erot ovat myöskin pieniä.
Lähdemme kisaamaan tuttuun tyyliin. Katsotaan, mitä kilpakumppanit ovat keksineet, kartturi Mika Stenberg miettii.


Tiedotus:
Mari ja Mervi Salonen
GSM 040 577 8748
Fax (02) 565 748
tiedotus@saloracing.net

Pisteet top 5

1. Roope Korhonen / Anssi Viinikka 70 pistettä LMM (Rally2)
2. Benjamin Korhola / Sebastian Virtanen 46 pistettä VihUA (Rally2)
3. Teemu Asunmaa / Ville Mannisenmäki 43 pistettä AlavUA (Rally2)
4. Anssi Rytkönen / Mikael Korhonen 36 pistettä KoMoKe (R5)
5. Mikko Heikkilä / Kristian Temonen 34 pistettä MäntsMK (Rally2)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2024

1) 12.-13.1. SM Auto Sorsa Riihimäki-Ralli, Riihimäki
2) 1.-3.2. 59. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi
3) 8.-9.3. SM Tuuri Ralli, Alavus
4) 24.-25.5. SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, Turku
5) 14.-15.6. SM Pohjanmaa Ralli, Seinäjoki
6) 23.-24.8. SM Ralli Lahti, Lahti
7) 4.-5.10. SM Ralli Kitee, Kitee

SM-sarja sosiaalisessa mediassa