Facebook Twitter Email Pinterest

Heikki Westerlund

19.02.2006 / Heikki Westerlund

Kisa alkoi osaltamme hieman nihkeästi, ja jostain syystä en nyt saanut oikein kunnon kisavauhtia päälle. Ajoimme nyt ensimmäistä kertaa eri rengasmerkin jäärenkaalla kuin normaalisti, joten lieneekö siinä syy, en usko, mutta tyytyväinen alkupätkien vauhtiin en ollut ollenkaan. Kolmen ajetun erikoiskokeen jälkeen oli huoltotauko, jossa pohdimme asioita ja totesimme, että seuraavalla ek:lla nro 4 (24km) yritämme painaa kaasua kunnolla pohjaan, ja hakea nihkeään alkuun virkistystä ja lisää vauhtia. Se kuuluisa käärmekeitto olisi ollut nyt paikallaan! Olimme kolmen ajetun erikoiskokeen jälkeen vaatimattomasti ryhmän 7.sijalla, joten vauhtia piti ehdottomasti saada lisää.

Mutta jos jokin asia voi mennä kunnolla pieleen, niin siinä ei sitten auta mikään, jos näin on käydäkseen. Erikoiskokeelle nro 4 oli huoltoparkista pitkähkö siirtymäosuus, jossa auto toimi aivan moitteettomasti. Siirryimme omalla lähtövuorollamme erikoiskokeen lähtöön ja starttasimme ek:lle ilman mitään ongelmia. Kuitenkin jo noin kilometrin ajon jälkeen alkoi auton lämmöt nousta, ja jäähdytinnestettä alkoi roiskua tuulilasille. Siinä vaiheessa ei ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin ajaa auto tien sivuun parkkiin ja sammuttaa moottori. Näin vältytään isommilta vaurioilta moottorin lämpöjen noustessa ylös. Voihan harmin paikka!

No, meillä oli käynyt huollossa pieni inhimillinen erehdys rutiinitarkistuksien yhteydessä, josta syystä nesteet alkoivat tulla ulos järjestelmästä. Harmi vain, ettei mitään ongelmaa esiintynyt siirtymäosuudella, koska silloin olisimme voineet Arton kanssa vielä tehdä asialle jotakin. Meillä huolto tekee aina aurinkoakin tarkemmin hommia, ja mitään virheitä ei ole koskaan sattunut. Mutta jos tämä oli nyt sitten se tilastollinen erhe.

Totesin harmistuneille huollon pojille kotimatkalla, että kimpassa näitä hommia tehdään, ja yhteisvastuullisesti, eikä näistä kannata enempää ja pitkään murhetta kantaa. Allekirjoittanut voi myös tehdä ajovirheen, jonka seurauksena on keskeytys, joten samalla tavalla ja samalla vastuukäsityksellä ainakin minä tätä asiaa käsittelen.

Nyt ei muuta kuin suunta positiivisella mielellä eteenpäin ja kohti seuraavaa rallia.
SM-rallisarja jatkuu Laukaassa 11. maaliskuuta.


Ystävällisin terveisin:
Hessu Westerlund
GSM 0400/485041
www.rtv-westerlund.fi/rallyteamwesterlund

Pisteet top 5

1. Roope Korhonen / Anssi Viinikka 70 pistettä LMM (Rally2)
2. Benjamin Korhola / Sebastian Virtanen 46 pistettä VihUA (Rally2)
3. Teemu Asunmaa / Ville Mannisenmäki 43 pistettä AlavUA (Rally2)
4. Anssi Rytkönen / Mikael Korhonen 36 pistettä KoMoKe (R5)
5. Mikko Heikkilä / Kristian Temonen 34 pistettä MäntsMK (Rally2)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2024

1) 12.-13.1. SM Auto Sorsa Riihimäki-Ralli, Riihimäki
2) 1.-3.2. 59. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi
3) 8.-9.3. SM Tuuri Ralli, Alavus
4) 24.-25.5. SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, Turku
5) 14.-15.6. SM Pohjanmaa Ralli, Seinäjoki
6) 23.-24.8. SM Ralli Lahti, Lahti
7) 4.-5.10. SM Ralli Kitee, Kitee

SM-sarja sosiaalisessa mediassa