Facebook Twitter Email Pinterest

Kuljettajien kommentteja lyhyesti tauolta

28.01.2011 / Kuljettajien kommentteja lyhyesti tauolta

Kilpailijat ovat Arctic Lapland Rallin ensimmäisellä huoltotauolla kahden erikoiskokeen jälkeen. Ajettu on Mäntyvaaran raviradan yleisöerikoiskoe ja Aittajärven 23,18 kilometrin mittain erikoiskoe.

Huollon kokooma-alueelta irtosi seuraavanlaisia kommentteja:

Juha Salo, kakkoserikoiskokeen jälkeen vasta yhdeksäs: Ei missään tapauksessa oikein hyvä eikä helppo päivä. Autossa ei ole lainkaan voimaa. En osaa sanoa, onko turbon kanssa ongelmia vai mikä on. Huolto yrittäköön selvittää tauolla asiaa. Tiet ovat minun numerollani ihan ok, ekana on ollut ihan hyvä painaa tulemaan. Katsotaan nyt, miten tässä käy.

Joonas Lindroos, kakkosen jälkeen 7:s: Etuperä on mennyt, täytyy huollossa yrittää vaihtaa vaihdelaatikko. Huolto on siellä jo valmiina, puoli tuntia pitäisi riittää. Auto muuttui takavetoiseksi aika lailla alkuvaiheissa kakkospätkää.

Jarkko Nikara, toinen erikoiskokeen 2 jälkeen: Ihan hyvin on oikeastaan mennyt, mutta on sellainen fiilis, ettei auto oikein käänny kunnolla. Voi johtua renkaista. Vihavaisella oli rengasrikko, jonkin aikaa ajettiin hänen perässään ja menetettiin ehkä viitisen sekuntia.

Matti Rantanen, johtoasemassa: Hienosti on tullut, mutta välillä vähän kaipailen turboa. Välillä oli sellaisia mutkia, että olisin tosiaan vähän lisää voimaa autoon tarvinnut. Tyytyväinen olen kuitenkin toistaiseksi.

Marko Kakko, 4:s: Voittoon tässä tähdätään, sitä vartenhan tänne on tultu. Hyvin on kaikki toistaiseksi toiminut. Nikarasta mennään ohi kolmosen jälkeen, naurahti Kakko, kun Nikara tuli viereen seisomaan.

Janne Tuohino, kolmas: Ihan ok toistaiseksi, ehkä vähän alkukankeutta on miehessä vähän. Käsijarrun kanssa on totuttelemista, se ei oikein toimi kaikissa paikoissa niin kuin haluaisin. No, tämä on vielä alkulämmittelyä, kyllä tämä tästä.

Kari Ali-Rantala, 11:s: Opetellaan tässä autoa, makeeta on ajaa, toivottavasti huomenna päästään jo paremmin vauhtiin.

Mikko Eskelinen, 17:s, Ekalla yleisöpyörityksellä raviradalla tultiin areenalle vähän liian vauhdikkaasti. Osuttiin reippaasti penkaan, ja ilmanputsari ja lasit meni heti ihan tukkoon. Kakkosella alkoi jo mennä jo paremmin, kyllä tämä tästä. Mutta ei tämä ihan helppoa ja yksinkertaista ole.

Arto Juolahti, 15:s, Edessä ei ollut kunnon jarruja, täytyy yrittää huollossa vaihtaa jarrupaloja tai jotain. Tai hei, ei tässä mitään, jos saa kupin kahvia ja pari palanutta grillimakkaraa, siitä se sitten lähtee.

SM2-luokkalaisia

Kalle Pinomäki, kolmas kakkosen jälkeen: kaikki ok, ei mitään murheita, ravirata vain ajettiin läpi. Kakkosen alkua painettiin ihan liian lujaa, luulen, että paras pito lähti renkaista siinä touhussa. Loppu tultiin sitten ihan liian varovasti, noin 15 km. Mutta eihän tässä mitään, katsotaan nyt miten kovaa oikein täytyy ajaa. Pinomäen ero kärkeen 5,8 sekuntia.

Esapekka Lappi, toinen: Puhtaasti tulivat kummatkin pätkät, oikein makee fiilis on. Ei tullut mitään omia virheitä, ja auto on tosi makee.

Jukka Korhonen, neljäs: Ravirata oli ihan ok, Aittajärvikin tuli ihan hyvin. Viimevuotisiin aikoihin verrattuna tultiin jo monta sekuntia kovempaa. Tämähän on "pikkuauto" tässä luokassa, valitettavasti meillä on parikymmentä heppaa vähemmän käytössä. Haittaahan se teoriassa, mutta ei me anneta sen haitata meidän ajoamme.

Andreas Amberg, kuudes: Odotusten mukaisesti on mennyt. On vain yritettävä tulla kovempaa, kaasua vain enemmän.

Marko Mänty, johdossa kahden eekoon jälkeen: Loistavat fiilikset, palaset on aivan kohdallaan. Olen nyt 3,3 sekuntia Esapekka Lappia edellä. Saapa nähdä, miten seuraavasta pätkästä kaikki selviytyvät, sillä se on 36 km pitkä, ja luulen, että siellä me pienemmät autot mennään aika usein panssarin varassa.

Ville Hautamäki, seitsemäs: Ei tässä näköjään enää osata ajaa. Töitten ja opiskelun takia kaikki ajaminen ja testaaminen on jäänyt kokonaan. Siviililiikenteessäkin viime viikolla yksi törppä täräytti päälle kotitielleni kääntyessä. Olkapäävamma on onneksi nyt jo helpottanut, mutta ei tässä nyt ajamisesta oikein tunnu tulevan mitään.

Pisteet top 5

1. Roope Korhonen / Anssi Viinikka 70 pistettä LMM (Rally2)
2. Benjamin Korhola / Sebastian Virtanen 46 pistettä VihUA (Rally2)
3. Teemu Asunmaa / Ville Mannisenmäki 43 pistettä AlavUA (Rally2)
4. Anssi Rytkönen / Mikael Korhonen 36 pistettä KoMoKe (R5)
5. Mikko Heikkilä / Kristian Temonen 34 pistettä MäntsMK (Rally2)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2024

1) 12.-13.1. SM Auto Sorsa Riihimäki-Ralli, Riihimäki
2) 1.-3.2. 59. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi
3) 8.-9.3. SM Tuuri Ralli, Alavus
4) 24.-25.5. SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, Turku
5) 14.-15.6. SM Pohjanmaa Ralli, Seinäjoki
6) 23.-24.8. SM Ralli Lahti, Lahti
7) 4.-5.10. SM Ralli Kitee, Kitee

SM-sarja sosiaalisessa mediassa