Facebook Twitter Email Pinterest

Heikki Westerlund

29.01.2007 / Heikki Westerlund

Pääsimme kilpailussa maaliin ja saavutimme molemmilta päiviltä SM-pisteitä.

Kilpailun reitti oli erikoiskokeiltaan erinomaisessa ja nopeassa kunnossa. Pääsimme myös hieman testaamaan autoa ennen kilpailun starttia, ja kaikki tuntui toimivan hyvin.

Itse kisaan lähdimme siis hyvissä tunnelmissa, ja kisa lähtikin käyntiin ilman mitään ongelmia. Keskilukon uuden ohjelman kanssa yritimme kisan kuluessa tehdä vielä pieniä säätöjä, ja auto muuttuikin koko ajan ajoltaan paremmaksi. Ajoimme isossa A-ryhmässä tässä kova-vauhtisessa kisassa erikoiskokesijoille 6.-10. perjantain aikana. Heikoimmin sujui ek nro 3, jossa kertakaikkiaan vain ei saatu normaalia ajorytmiä päälle. Olimme perjantain lenkin, eli kauden 1. SM-osakilpailun tuloksissa SM-ryhmässä 7. sijalla ja koko kansainvälisessä kisassa yleiskilpailussa sijalla 16. Olimme koko porukkamme kesken tyytyväisiä sijoitukseen ja siihen, että auto toimi nyt täysin moitteettomasti.

Lauantaina lähdimme reitille hyvissä tunnelmissa. Mutta aamun aikaisella ensimmäisellä ek:lla, lumisateessa ja pimeässä, tein pahan virheen. Lumen hämätessä ajamista olisi vain pitänyt malttaa, mutta kun en nähnyt ajoissa yhtä tiukkaa vasenta putoavaa mutkaa, se tuli "silmille". Siitä sitten ulos ja syvään penkkaan. Onneksi paikalla oli jonkun verran yleisöä ja saimme auton takaisin tielle. Aikaa kului nelisen minuuttia, joten tiukempi kisa oli tietty siinä vaiheessa osaltamme ohi.

Aamulla ajattelimme, että yritämme lauantain pätkillä tavoitella n. 30 sekunnin päässä olevaa 5. sijaa, mutta nyt se oli mahdotonta. Onneksi autoon ei tullut mitään vaurioita, joten pääsimme jatkamaan kisaa ihan normaalisti. Putosimme A-ryhmässä sijalle 13. ja matkaa esim. 5 sijaan oli nyt nelisen minuuttia. Laskeskelimme Arton kanssa, että hyvää vauhtia ajamalla meillä olisi mahdollisuus nousta neljän kuskin ohitse sijalle 8, johon eroa oli kolme ja puoli minuuttia. Olihan kisaa vielä ajamatta n. 105 ek kilometriä joten ilman ongelmia tämä oli mahdollista, koska ajamalla olimme heitä sen verran nopeampia.

Ajo sujuikin hyvin, auto toimi erinomaisesti ja pääsimme kisan maaliin. Tämä vaativa kisa on myös rankka kestävyyskamppailu, joten parin epäonnisen kilpailijan keskeytettyä edestämme, ja tasaisen vauhtimme ansiosta nousimme loppujen lopuksi A-ryhmässä sijalle 5. En olisi tätä uskonut aamulla autoa hangesta kaivaessa.

Nyt ovat hieman toisenlaiset tunnelmat, viime vuoteen verrattuna, lähteä seuraavaan osakilpailuun Nilsiään kolmen viikon kuluttua. Toivoaksemme myös jatkossa kaikki sujuu ja toimii hyvin. Nyt on aikaa käydä ajamassa autoa ja yrittää löytää lisää vauhtia. Epävirallisissa SM-pisteissä olemme nyt sijalla 8.

Päivitämme kuvia kisareissusta sivuillemme ensi viikon puolivälin tienoilla.

Ystävällisin terveisin
Hessu Westerlund GSM 0400/485041

http://www.rtv-westerlund.fi/rallyteamwesterlund/

Pisteet top 5

1. Roope Korhonen / Anssi Viinikka 70 pistettä LMM (Rally2)
2. Benjamin Korhola / Sebastian Virtanen 46 pistettä VihUA (Rally2)
3. Teemu Asunmaa / Ville Mannisenmäki 43 pistettä AlavUA (Rally2)
4. Anssi Rytkönen / Mikael Korhonen 36 pistettä KoMoKe (R5)
5. Mikko Heikkilä / Kristian Temonen 34 pistettä MäntsMK (Rally2)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2024

1) 12.-13.1. SM Auto Sorsa Riihimäki-Ralli, Riihimäki
2) 1.-3.2. 59. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi
3) 8.-9.3. SM Tuuri Ralli, Alavus
4) 24.-25.5. SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, Turku
5) 14.-15.6. SM Pohjanmaa Ralli, Seinäjoki
6) 23.-24.8. SM Ralli Lahti, Lahti
7) 4.-5.10. SM Ralli Kitee, Kitee

SM-sarja sosiaalisessa mediassa