Toni Herranen ei päässyt Suomen MM-rallissa missään vaiheessa toivottuun vauhtiin ja joutui lopulta keskeyttämään. WRC3-luokan erikoiskoeajoissa Herrasella ei ollut juurikaan asiaa kymmenen nopeimman joukkoon.
Alkumatkasta kuski epäili vaisun vauhdin johtuvan ajotuntuman puutteesta. Mutta kun lauantaina tutummillakaan erikoiskokeilla ei sijoitukset kovasta yrityksestä huolimatta kohentuneet, epäilykset kääntyivät Ford Fiesta Rally3 kilpa-auton tekniikkaan. Lopulta tiimin oli todettava, että autossa ei ole kaikki kunnossa ja urakka oli keskeytettävä lauantaipäivän puolessa välissä. Keskeytyshetkellä Herranen ja kartanlukija Juho-Ville Koskela olivat luokassaan sijalla 11.
– Ihmetytti kun ei millään pystynyt tuon parempaan. Tavoitteena oli kuitenkin ajaa luokan kärkisijoista. Vaikka kuinka kokeilin lisätä vauhtia ja yritystä, niin mitään ei tapahtunut. Auton moottorista puuttui tuttu terävyys. Pätkien varrelta myös kuultiin kommentteja, että auto kuulosti voimattomalta. Ouninpohja ykkösen jälkeen päätimme keskeyttää, jotta autoon ei tule isompia vaurioita. Muuten auto pysyi ehyenä. Ainoastaan perjantai-illan Ruuhimäki jouduttiin ajamaan ilman etujarruja jarruletkun katkeamisen vuoksi, Herranen kertoi. Keskeytyksen jälkeen huollossa ohivuotomittauksissa selvisi, että auton moottori oli vaurioitunut ja tehoja reilusti hukkateillä.
- No siinä mielessä vähän helpotti, kun selvisi, että vika on autossa eikä kuskissa. Mutta harmittaa aivan älyttömästi. Valmistautuminen sujui hyvin ja testikisa Tampereella toi luottamusta. Tämä oli ehdottomasti kauden pääkisa. Pätkät oli hienoja, mutta ajamisesta ei nyt voinut nauttia. Nyt seuraavaksi moottori kuntoon ja sitten ehkä testataan autoa kauden viimeisessä SM-rallissa, Herranen valaisi.