Marko Kakko
Marko Kakon (SaloUA) kilpailu Mikkelin SM-rallissa lauantaina
loppui heti alkuunsa. Mies ehti ajaa ensimmäistä erikoiskoetta vain
300 metriä, kunnes oli pakko kaartaa tien sivuun ja keskeyttää:
ajokin jäähdytin hajosi.
- Otin pienen hypyn täysillä, mutta se oli näköjään liikaa. Auto
tuli keulalleen alas ja jäähdytin hajosi. Ei siinä pitkälle
tarvinnut jatkaa kun jäähdytysvedet valuivat tielle, Kakko selvitti
harmissaan.
Ison N-ryhmän SM-mitalia jahtaavan Kakon talvikausi on muutenkin
pitänyt sisällään pettymyksiä. Mikkelin kilpailun lailla myös
Rovaniemellä kisa jäi kesken. Lapuan rallissa Mitsubishi-kuskin
plakkariin tuli sentään neljä pistettä.
- Tahmeaa on talvikausi ollut. Olen kieltämättä pettynyt.
Toisaalta, viime kaudella ei ollut talven jälkeen pistettäkään,
joten siinä mielessä on petrattu. Mutta totuus on, että kesällä
pitää ajaa todella kovaa, jos vielä mielii mitaleille. Viime
kaudelta tuli lopulta SM-sarjan nelossija, ja sillä mielellä kesään
lähdetään, että se sija parannetaan. Kesäkisat ovat aina sopineet
minulle paljon talvea paremmin, Kakko pohtii.
Mikkelin kilpailun isossa N-ryhmässä voitti Juha Salo, joka myös
johtaa SM-sarjaa. Yleiskilpailun ykkönen oli WRC-mies Sebastian
Lindholm. Seuraava osakilpailu ajetaan kesäkuussa Joensuussa.
Silloin Kakko tuo viivalle Mitsubishin uuden nk. evo 7 mallin.
- Testaaminen aloitetaan heti kun tiet ovat sulat. Lisäksi
toukokuussa ajetaan testikilpailuna joko Tallinna-ralli Virossa tai
Pneumant-ralli Saksassa. Tarkoitus on ajaa uudella autolla
mahdollisimman paljon testiä ennen kesän SM-ralleja, Kakko
kertoo.