Facebook Twitter Email Pinterest

Subaru Dealer Team Finland

16.02.2008 /

Jari Ketomaan odotettu ensiesiintyminen Subaru Impreza WRX 2008-mallin ohjaimissa ei tuonut tiimille toivottua tulosta, kun matka päättyi ulosajon seurauksena EK2:lla Lankamaalla. Ketomaan matka päättyi myös viime vuonna SM-Peurunkarallissa samoihin maisemiin Lankamaalle.

- Tässä kisassa ei ole ollut kovin usein tuuria matkassa. Viime kerralla petti tekniikka, mutta nyt keskeytys meni täysin omaan piikkiin, Ketomaa kertasi.

- Täysi yritys oli päällä ja ajoin Lankamaalla ahneilla ajolinjoilla. Etupuskuri oli saanut kyytiä jo aikaisemmin, kun tuli ajettua liian tiukasti sisäpenkkoihin. Uusi auto on hieman leveämpi, ehkä senkin takia tuli vedettyä muutamiin paikkoihin liian sisältä.

- Ulosajopaikka oli sellainen ylämäkivasuri, johon heitin pelin luisuun ja leikkasin eturenkaan lumipenkkaan. Jäinen penkka oli kyllä kova, mutta se imaisi sinne päin käännetyn eturenkaan penkan sisään. Sen jälkeen muututtiin hetkessä matkustajiksi. Auto sukelsi syvään ojaan, josta kaivoimme sitä reilun tunnin, Ketomaa myönsi.

Rallin hallitseva ison N-ryhmän Suomen mestari löysi keskeytyksestään huolimatta Laukaan SM-rallista positiivisiakin asioita. Ketomaa jäi avauspätkällä 2,7 sekuntia rallin voittaneelle Juha Salolle ja oli ennen ulosajoaan pitkän kakkospätkän lopun väliajoissa viisi sekuntia kärkeä perässä.

- Olen erittäin tyytyväinen uuteen Imprezaan, kun olimme heti alkumetreistä lähtien paremmassa vauhdissa kuin vanhalla 2007-mallilla. Auto reagoi tosi hyvin ohjaukseen ja sen ajettavuus on huippuluokkaa. Varmasti pystymme ajamaan voitoista, kun saamme lisää testiä ja kokemusta alle, Ketomaa uskoi.

Viides sija ei tyydyttänyt Teemu Armista

Subaru Dealer Team Finlandin Teemu Arminen ajaa talvikauden tutulla Imprezan 2007-mallilla. Armisen kilpailun alku ei lähtenyt kulkemaan muiden kärkiryhmän kuljettajien tahdissa.

- Alku oli heikko. Tuli pieniä virheitä eikä vauhti riittänyt sille tasolle, joka oli tavoitteena, Arminen lausui pettyneenä.

- Nousin kolmannen erikoiskokeen jälkeen N-ryhmässä viidenneksi, mutta sitä korkeammalle en pystynyt nousemaan tahmean alun jälkeen. Neljä edelle ehtinyttä kuskia oli karannut jo liian kauaksi.

Kilpailun loppuosalla Arminen ajoi parempia EK-aikoja. Osaltaan vauhdin parantumiseen vaikutti myös huollossa tehdyt säätömuutokset.
- Pariin otteeseen pehmennettiin alustaa, kun jousitus tuntui liian kovalta. Ihan kohtuulliset SM-pisteet olivat päivän saldona, mutta ero kärkeen oli liian suuri, Arminen laski.

Talvikauden päättävä SM-osakilpailu kaasutellaan Nilsiällä 7.-8. maaliskuuta.

Pisteet top 5

1. Emil Lindholm / Reeta Hämäläinen 119 pistettä NHD (R5)
2. Mikko Heikkilä / Topi Luhtinen 106 pistettä MäntsMK (R5)
3. Teemu Asunmaa / Marko Salminen 104 pistettä Alavuden UA (R5)
4. Juha Salo / Mikko Markkula 76 pistettä Karkkilan UA (R5)
5. Riku Tahko / Markus Soininen 53 pistettä PoSUA (R5)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2021

1) 15.-16.1. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi
2) 5.-6.3. SM O.K. Auto-ralli, Kouvola
3) 28.-29.5. SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, Lieto
4) 18.-19.6. SM Pohjanmaa Ralli, Seinäjoki
5) 13.-14.8. Top Building Ralli, Lahti
6) 25.-26.9. SM KokUA 60-v Juhlaralli, Kokkola

SM-sarja sosiaalisessa mediassa