Facebook Twitter Email Pinterest

Heikki Westerlund

15.06.2008 /

Kilpailu alkoi Onkimaan 7.45 km pituisella nopealla erikoiskokeella. Kilpailun pätkät olivat vaativia ja hyvin kovavauhtisia. Automme tuntui niin alustan kuin voimansiirron osalta erittäin hyvältä, joten autoon tehdyt pienet muutokset vaikuttivat onnistuneilta. Rallin erikoiskokeita oli 4 kpl jotka kaikki oli tarkoitus ajaa kahdesti. Ulkopuolisista tekijöistä johtuen rallin kuudes 23 km:n pituinen erikoiskoe kuitenkin jätettiin ajamatta, joten kilpailun pituudeksi jäi erikoiskokeiden osalta tynkäkisa, eli vain 68 ajettua erikoiskoekilometriä. Tämä oli harmillista, koska nyt olisin itse tarvinnut mahdollisimman paljon ajettuja kisakilometrejä. Vauhtimme kisassa oli kohtuullista, mutta ei itseäni oikein tyydyttänyt. Ajoimme isossa N-ryhmässä sijan 8-10 vaiheilla eli viimeisillä pistesijoilla. Koko päivän menimme mahdollisimman kovaa vältellen isoja riskejä, mutta kyllä vauhtia pitäisi pystyä kiristämään seuraaviin kisoihin. Tuollainen reilun puolen sekunnin vauhdin nostaminen / ek-kilometri olisi hyvä, itseasiassa aika kovakin tavoite. Pyrimme löytämään kalenterista aikaa muutamalle kovavauhtiselle ajopäivälle, jotta ajotuntuma seuraavassa kisassa olisi heti alusta alkaen hyvä.

Loppusijoituksellamme ison N-ryhmän 10. saimme yhden SM-pisteen. Ajoimme koko päivän hyvää ja erittäin tasaista kisaa parin Tommi Luostarinen - Mika Leistiö kanssa. Viimeisen erikoiskokeen jälkeen huomasimme harmiksemme jääneemme heistä vaivaisen 0.2 sekunnin päähän. Yleiskilpailussa sijoituksemme oli 15.

Etukäteen arvostelemani kilpailun aikataulu ja huoltojärjestelyt osoittautuivat arvioidun mukaisiksi ja monet muutkin kilpailijat ja huoltotiimit tyrmäsivät tämänmuotoisen konseptin. Ylimääräistä matkailuajoa kertyi runsaasti ja aikaa auton huoltamiseen yhdessä ainoassa huollossa jäi vain 15 minuuttia. Tämä oli tästä aiheesta minulta nyt kaikki. Toivoakseni kilpailujen järjestäjät ottavat kilpailijoiden ja heidän sidosryhmiensä arvostelun huomioon ja korjaavat asiat seuraaviin ralleihin. Sen aika näyttää!

Rallin yleiskilpailun ja A-ryhmän voitti pari Jarmo Mikkonen - Hannu Ervasto. Voitto oli heille varmasti mannaa epäonnisen alkukauden jälkeen. Rallin ja A-ryhmän kakkoseksi ajoi Jukka Hiltunen - Jarkko Kalliolepo ja kolmanneksi sekä samalla N-ryhmän voittajaksi ajoi Subarulla pari Jari Ketomaa - Miika Teiskonen.

Tässä ovat ison N-ryhmän lopputulokset. Luokassa matkaan lähti 22 joista keskeytti 5 autokuntaa:
1. Jari Ketomaa 34.28;9
2. Kosti Katajamäki 34.48;8
3. Kristian Sohlberg 34.50;6
4. Matti Rantanen 35.05;1
5. Marko Kakko 35.10;9
6. Kalle Pinomäki 35.14;2
7. Juha Salo 35.30;4
8. Tapio Suominen 36.09;2
9. Tommi Luostarinen 36.19;6
10. Heikki Westerlund 36.19;8
11. Teemu Arminen 36.27;0
12. Riku Tahko 36.31;0
13. Jani Salomaa 36.52;8
14. Janne Berg 37.40;8
15. Erkki Kaikkonen 38.24;4
16. Radik Shaymiev 39.22;7
17. Rainer Nieminen 48.39;8

Haluan nyt toivottaa kaikille oikein hauskaa juhannusta ja mukavaa kesän jatkoa. Palaan asiaan ennen seuraavia rallikoitoksia...

Ystävällisin terveisin
Hessu Westerlund

Pisteet top 5

1. Emil Lindholm / Reeta Hämäläinen 119 pistettä NHD (R5)
2. Mikko Heikkilä / Topi Luhtinen 106 pistettä MäntsMK (R5)
3. Teemu Asunmaa / Marko Salminen 104 pistettä Alavuden UA (R5)
4. Juha Salo / Mikko Markkula 76 pistettä Karkkilan UA (R5)
5. Riku Tahko / Markus Soininen 53 pistettä PoSUA (R5)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2021

1) 15.-16.1. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi
2) 5.-6.3. SM O.K. Auto-ralli, Kouvola
3) 28.-29.5. SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, Lieto
4) 18.-19.6. SM Pohjanmaa Ralli, Seinäjoki
5) 13.-14.8. Top Building Ralli, Lahti
6) 25.-26.9. SM KokUA 60-v Juhlaralli, Kokkola

SM-sarja sosiaalisessa mediassa