Ralli SM -sarja kasvatti hienosti näkyvyyttään
Ralli SM -sarjan mennyt kausi 2009 piti sisällään monia värikkäitä tapahtumia ja mielenkiintoisia henkilöitä. Kauden aikana sarja kasvatti vahvasti näkyvyyttään mediassa.
Näkyvyyden kasvuluvut ovat varsin mukavaa katseltavaa. Lehtien palstoille Ralli SM -sarja sai 25 prosenttia enemmän kuvia kuin edellisellä kaudella. Printtimedian kontaktimäärä eli tavoitettujen lukijoiden määrä kasvoi peräti 114 prosenttia ollen 48,5 miljoonaa lukijaa.
Television puolella kasvu oli vahvaa. TV-aika lisääntyi MTV3-kanavan tunnin mittaisten otsikkolähetysten myötä 55 prosenttia (6 tuntia 16 minuuttia) ja katsojakontakteja saatiin kauden aikana kaikkiaan 14,3 miljoonaa (kasvua 67 prosenttia).
MTV3:n otsikkolähetysten lisäksi muut kanavat näyttivät sarjaa urheilun uutisohjelmissa sekä joissakin teemalähetyksissä. Juuri alkanut TV2:n Mestari-ohjelma jatkaa sarjan näkyvyyden kasvua seuratessaan Jaro Kinnusen kautta.
Sarjan näkyvyysluvuissa oma lukunsa oli Kimi Räikkösen ja "formulaeläkeläisten" osallistuminen Arctic Lapland Rallyyn, mutta myös tiukka taistelu nelivetoluokan suomenmestaruudesta kiinnosti kauden mittaan monia.
- Sarjan medialukujen kasvuprosentteihin on oltava ehdottomasti tyytyväinen, sanoo projektijohtaja Kai Tarkiainen AKK Sports Oy:stä.
- Ei pidä kuitenkaan tyytyä tähän tai olettaa, että luvut jatkavat kasvuaan ilman kovaa työntekoa. TV-ohjelmien tason on pysyttävä hyvänä ja aktiivinen yhteydenpito mediaan on ensiarvoisen tärkeää.
Ralli SM -sarjan medialuvut on kerännyt Sponsor Insight Oy. Luvuissa ovat mukana 31.10. mennessä ilmestyneet lehdet ja lähetetyt TV-ohjelmat.
Lisätietoja:
AKK Sports Oy, projektijohtaja Kai Tarkiainen, puh. 0207 219 423, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi