Rooman EM-rallin työnäyte toi Lindholmille toisen komennuksen Italiaan
GRX-tiimin Emil Lindholm ja Mikael Korhonen osallistuvat viikon kuluttua kilpailtavaan rallin soramestaruussarjan osakilpailuun Italiassa. Suomalaiskaksikko kilpailee Citta di Arezzo – Valtiberina -rallissa yhteistyökumppaneidensa sekä MRF Tyresin tuella italialaisen HK Racingin Škoda Fabia R5:lla.
Viime viikonlopun rallin EM-sarjan avausosakilpailussa Roomassa nähty takuuvarma suoritus toi Emil Lindholmille toisen rallikomennuksen Italiaan. Lindholm ja Mikael Korhonen ajavat 8.-9. elokuuta Italian sorarallimestaruussarjaan kuuluvassa Citta di Arezzo –Valtiberina -rallissa italialaisen HK Racingin Skoda Fabia R5:ta.
- Rooman EM-rallin jälkeen Luca Pregliasco otti meihin yhteyttä ja ehdotti kyseisen rallin ajamista. Kun samanaikaisesti MRF Tyres halusi ajaa yhden sorarallin ennen EM-sarjan toista osakilpailua Latviassa, tahtotilat kohtasivat ja pääsimme Italian soramestaruussarjan osakilpailusta sopimukseen.
- Tuleva ralli on minulle ja rengastehtaalle tärkeä testi ennen EM-sarjan seuraavaa osakilpailua. En ole koskaan aiemmin ajanut MRF Tyresin sorarenkaalla, joten edessä on todella hyvä mahdollisuus päästä kokeilemaan uutta rengasta tositoimissa.
Lindholm pääsee nuotituksen jälkeen ajamaan testiä juuri ennen rallin alkua. Tuleva kilpailu ajetaan Firenzen eteläpuolella Arezzon kaupungin ympäristössä.
- Uskon, että italialaistiimillä on hyvä tieto siitä, millaisissa säädöissä automme tulee kyseiseen ralliin olla tai ainakin millaisilla säädöillä kannattaa testiin lähteä. Testissä ehdimme kokeilemaan myös monia asioita, jos tarve niin vaatii. Kiitos taas kaikille yhteistyökumppaneille siitä, että tämä mahdollisuus meille avautui. Pitkän ajotauon jälkeen on tärkeätä saada ajorutiini sellaiseen malliin, jota se ennen koronataukoa oli, Lindholm muistuttaa.
Lindholm sanoo, että Italiassa hän tähtää ensisijaisesti rallin maaliin, mutta muistuttaa, että vauhtiakin pitää löytyä.
- Renkaalle on hyvä saada kilometrejä alle, testata sen kulumista ja oppia sen käyttäytymistä. Totta kai aiomme ajaa myös tulosta. Yritämme sulauttaa nämä kaksi asiaa mahdollisimman onnistuneesti ja järkevästi yhteen. Testiä ja tulosta. Se on agendamme tulevaan ralliin.
Italian sorarallimestaruussarjaan kuuluva Citta di Arezzo – Valtiberina -rallissa ajetaan vain kolme eri erikoiskoetta, joista kaksi kahdesti ja yksi kolmeen eri kertaan. Kilpailu käynnistyy lauantaina 8. elokuuta klo 15:30 Suomen aikaa. Avauspäivän ohjelmassa on kaikkiaan neljä erikoiskoetta, yhteispituudeltaan 33,82 km. Ralli jatkuu sunnuntaina klo 9:00 alkaen. Päivän ohjelmassa on yksi kolmeen kertaan ajettava erikoiskoe, yhteispituudeltaan 36,18 km. Voittajia odotetaan maaliin klo 16:00 Suomen aikaa.
Kuva: MRF Racing