Facebook Twitter Email Pinterest

Lindholm joutui keskeyttämään Keski-Euroopan MM-rallin

29.10.2023 / Marko Mäkinen

Hyundain Emil Lindholm ja Reeta Hämäläinen joutuivat keskeyttämään Keski-Euroopan MM-rallin aamun ensimmäiselle siirtymäosuudelle laturiongelmien takia. 
 
Hyundai Motorsport N-tiimin Emil Lindholm ja Reeta Hämäläinen joutuivat keskeyttämään Keski-Euroopan MM-rallin sunnuntain ensimmäiselle siirtymäosuudelle ennen aamun ensimmäistä (EK 15) erikoiskoetta laturiongelman takia. Keskeytyshetkellä kaksikko ajoi WRC2-luokan kärkipaikalla ja rallin yleiskilpailussa sijalla kymmenen.

- Jonkin matkaa siirtymätaipaletta ajettuamme, huomasin, että jotain on vialla. Pysäytin auton ja huomasin, että laturin hihnan kiristin oli rikki, eikä sitä olisi pystynyt siirtymäosuudella korjaamaan. 

- Olisimme päässeet ilman ohjaustehostinta ja automme akun virran varassa ehkäpä aamun ensimmäisen EK:n läpi, mutta sinne ei olisi ollut mitään järkeä lähteä. Kyllä tämä totta kai harmittaa. Olisi ollut hienoa ajaa ensimmäisessä asfalttirallissa Hyundailla voitosta, mutta sen aika ei ollut vielä, pettynyt Lindholm toteaa.

Lindholm nautti kolmen maan, Tšekin tasavallan, Saksan ja Itävallan, alueilla ajetusta Keski-Euroopan MM-rallista. Vaikka WRC2-luokalla kilpailijoilla ei ole etuautomiehistöä käytettävissä, haastavat ja yllätykselliset asfalttierikoiskokeet olivat suomalaiskuljettajan mieleen.

- Ei tässä rallissa ollut ainoatakaan helppoa päivää, mutta vaikka olosuhteet olivat todella haastavat ja vaikeat, niin ratin takana oli kivaa: sai ajaa rallia ja nautin siitä. 

- Kun tiesi, että jossain kohtaa tiellä oli yllättäen sen koko leveydeltä mutaa, niin ratin takana sai olla koko ajan luova ja ajatella, missä mutaa milloinkin voisi olla, ja onko se ehkä kuivunutta tai märkää. 

- Pidonvaihtelut erikoiskokeilla olivat välillä aika järjettömiä. Ylimääräiseen yrittämiseen ei olisi ollut missään kohtaa varaa. Pito vaihteli todella paljon myös mutakohdissa: mitä paksumpi kerros, sitä heikompi pito. Mudan määrä vähän yllätti, mutta automme toimi hienosti ja rengasvalintamme osuivat nappiin. Ajoin koko ajan kieli keskellä suuta tasaisen kovaa, ja siinä me myös onnistuimme, Lindholm summasi. 

Kuva: Hyundai Motorsport

Pisteet top 5

1. Roope Korhonen / Anssi Viinikka 70 pistettä LMM (Rally2)
2. Benjamin Korhola / Sebastian Virtanen 49 pistettä VihUA (Rally2)
3. Anssi Rytkönen / Mikael Korhonen 38 pistettä KoMoKe (R5)
4. Mikko Heikkilä / Kristian Temonen 34 pistettä MäntsMK (Rally2)
5. Niclas Grönholm / Kristian Temonen 31 pistettä EMSC (Rally2)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2024

1) 12.-13.1. SM Auto Sorsa Riihimäki-Ralli, Riihimäki
2) 1.-3.2. 59. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi
3) 8.-9.3. SM Tuuri Ralli, Alavus
4) 24.-25.5. SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, Turku
5) 14.-15.6. SM Pohjanmaa Ralli, Seinäjoki
6) 23.-24.8. Future SM-ralli, Lahti
7) 4.-5.10. SM Ralli Kitee, Kitee

SM-sarja sosiaalisessa mediassa