Facebook Twitter Email Pinterest

Heikki Westerlund

06.07.2004 /

Tervehdys!

Tampereen kisaa ajettiin koko päivä hyvin vetisissä olosuhteissa. Erikoiskokeet olivat nopeita ja varsin liukkaita eli paljon tarkkuutta vaativia. Järjestelyt olivat erinomaiset.

Omalta osaltamme kisa alkoi ihan odotustemme mukaisesti. Olimme kahden ajetun ek:n jälkeen ison A ryhmän 8.sijalla raskaassa kelissä kovaa menevien WRC-autojen jälkeen. Toisella ek:lla sanoin jossain kohtaa kartturi Arwolle auton käyttäytyvän hieman levottomasti. Huollossa pojat huomasivatkin oikeanpuolen takaiskunvaimentimen alkaneen pikkuhiljaa vuotamaan. Tuosta johtuen auto lähti välillä melkoisiin sivuluisuihin ja keventävissä mutkissa sekä hypyissä pitikin sitten jatkossa olla tarkkana. Hieman tämä vaikutti ajamiseen mutta emme antaneet sen meitä isommin vaivata ja niin yritimme mennä edelleen sen mitä vaan osasimme.

Nämä alla olevat Öhlinsin tolpat ovat erittäin toimintavarmoja. Se ei ollut saanut mitään osumaa joten tämä pieni nestevuoto alkoi omia aikojaan. Huonoa tuuria, ilmeisesti joku tiiviste vain on lopettanut työsuhteensa. Huollamme nämä iskarit säännöllisesti joten tämä ongelma tuli meille kaikille yllätyksenä.

Kolmannella ek:lla olimme yleiskilpailussa 9. nopeimpia ja tämä nosti meidät koko kisassa 10. sijalle. Neljäs ek meni ihan penkin alle kun kämmäsin usemmassakin paikassa. Viides pätkä ja 8. nopein aika, edelleen yleiskilpailun 10. sijalla. Erikoiskoe kuusi meni hyvin ja nousimmekin yleis- kilpailussa 9. sijalle. Viimeinen erikoiskoe oli koko kisan pätkistä ylivoimaisesti liukkain. Yritimme ajaa hieman vammaisella autollamme sen mahdollisimman kovaa mutta nyt oli pakko pudottaa vauhtia jo alun parin kilometrin jälkeen koska auto käyttäytyi todella levottomasti. Ryhmäsijaamme
ei takaa enää kukaan ahdistellut joten siksi pystyimme ottamaan lopun varovasti. Täällä olimmekin ek ajoissa vasta sijalla 17. ja tämä pudotti meitä yleiskilpailussa kolmisen sijaa. Marko Kakko, Toni Klemets ja Kosti Katajamäki pääsivät yleiskisassa tässä meistä ohi. Heillä oli niin raju taistelu palkintopallisijoista että he päästelivät loppuun saakka aivan täysillä ja ajoivatkin ryhmänsä kärkiajat tälle pätkälle. Ihan oikea meininki silloin kun kisa on tiukkaa ja korkeat pisteet yhden erikoiskokeen päässä. Hyvä poijjaat niin sitä pitää!

Tavoitteenamme oli ajaa tässä varsin kovassa porukassa yleiskilpailussa kymmenen sakkiin. Tavoite ei toteutunut, jäimme 10. sijasta tasan 10 sekuntia ja 9. sijasta 11 sekuntia. Sijoituimme ison A-ryhmän SM pisteissä 5. sijalle joka toi meille 6 SM-pistettä. Sijoituksemme sarjassa on edelleen kokonaispisteissä kuudes. Yleiskilpailun voiton vei Skodan tehdaskuljettajat Toni Gardemaister-Paavo Lukander. Onnittelut heille vielä näin jälkikäteen!

SM rallia ajetaan seuraavan kerran Uudessakaupungissa syyskuun 11. päivä. Sarjassa on nyt parin kuukauden tauko. Rallin merkeissä olen ajohommissa jo kuukauden kuluttua MM Neste Rallissa jossa ajan toista 0-autoa. Auto on Peugeot 307. Kartturi Arwokin on mukana Neste Rallissa. Hän ajaa Isolehdon Karin kanssa Renault Cliolla lauantaina ajettavan F-ryhmän vetomieskisan.

Palataan asiaan ennen Uudenkaupungin kisaa...

Ystävällisin terveisin
Hessu Westerlund

Pisteet top 5

1. Teemu Asunmaa / Jani Salo 107.5 pistettä Alavuden UA (R5)
2. Emil Lindholm / Mikael Korhonen 95 pistettä NHD (R5)
3. Mikko Heikkilä / Henri Arpiainen 61 pistettä MäntsMK (R5)
4. Esa Ruotsalainen / Jukka Ruotsalainen 51 pistettä SaarUA (R5)
5. Juha Salo / Pasi Kilpeläinen 49.5 pistettä Karkkilan UA (R5)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2020

1. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi 16.-18.1.
2. SM Vaakuna-Ralli Mikkeli 7.-8.2.
3. SM Itäralli, Joensuu 28.-29.2.
4. SM O.K. Auto-ralli, Kouvola 4.-5.9.
5. Pohjanmaa SM-Ralli, Seinäjoki 25.-26.9.

SM-sarja sosiaalisessa mediassa