Heikki Westerlund
Alku lähti ihan mukavasti ja olimme kahden ajetun pätkän jälkeen
ryhmäsijalla 7. Toisella pätkällä hieman kynsimme yhdessä kapeassa
risteyspaikassa ojaa kahdella pyörällä mutta onneksi pääsimme
samalla vauhdilla ylös. Kolmannella erikoiskokeella (23,79 km)
valuimme vielä syvemmälle eräässä vasen oikea yhdistelmässä ja
olinkin jo aivan varma että tähän jäi. Pidin kuitenkin vetoja
tiukasti päällä ja yritin kammeta autoa takaisin tielle ja se
onnistuikin, onneksi, sillä auto oli jo todella syvällä ojassa.
Huh! Parisen kilometriä tämän paikan jälkeen ajo oli tökkimistä
koska keulasta lensi sinne jäänyttä lunta koko ajan tuulilasille ja
näkyvyys oli kehno. Pätkä kuitenkin maaliin ja eipä loppujen
lopuksi ihan huonolla ajalla koska olimme pätkän maalissa sijalla
16.
Neljäs erikoiskoe (12,07 km) sujui ongelmitta ja ajoimme sinne
yleiskilpailun 9. nopeimman ajan.
Tauon jälkeen ajettiin ehkä kisan vaativin 17,75 km pituinen
pätkä. Tien luonne vaihtui useasti todella nopeasta valtiontiestä
kapeaan lumiseen ränniin. No, tietty täälläkin piti jotakin sattua.
Juuri tuolla kapealla osuudella eräässä vasemmassa mutkassa keulan
hieman haukattua sisäpenkkaan pyörähdimme rännissä ympäri nokka
tulosuuntaa kohti. Olikin aika temppu saada auto nopeasti ympäri
kapeassa paikassa lumi-
penkkojen välissä. No, aikamme siinä sitten ykkös-pakki
yhdistelmällä edestakaisin pökittämällä saimme kuin saimmekin auton
nokan osoittamaan oikeaan suuntaan ja matka jatkui. Aikaahan tuossa
episodissa toki kului reilusti, mutta onneksi emme olleet takana
minuutin päästä lähteneen Viidan Jarin jaloissa vaan pääsimme
etenemään paikasta juuri ennen hänen tuloaan.
Kaksi viimeistä pätkää (9,08 km ja 9,44 km) sujuivat sitten ongelmitta ja näin saavutimme tavoitteemme; kisa maaliin ja ryhmän 5. korkeimmat pisteet. Yleiskilpailussa olimme vaiherikkaan päivän jälkeen sijalla 12.
Rallin tulokset ovat vielä epäviralliset koska muutama kilpailijapari on tehnyt kattojärjestölle vetoomuksen päätöksestä heidän sulkemisestaan kilpailusta rallin tutustumisjaksolla tapahtuneiden ylinopeuksien johdosta. Vetoomuksen tehtyään he siis pääsivät osallistumaan kilpailuun. AKK-Motorsport ry:n vetoomustuomioistuin tekee asiasta päätöksen parin viikon kuluessa jolloin tulokset saadaan virallisiksi.
SM sarjataulukossa nousimme nyt sijalle 5. joten tästä on hyvä
jatkaa kohti Laukaan SM-rallia.
Talvikauden päättävä sarjan osakilpailu ajetaan keskisuomalaisilla
teillä 12. maaliskuuta.
Ystävällisin terveisin
Hessu Westerlund