Facebook Twitter Email Pinterest

Heikki Westerlund

19.02.2006 /

Kisa alkoi osaltamme hieman nihkeästi, ja jostain syystä en nyt saanut oikein kunnon kisavauhtia päälle. Ajoimme nyt ensimmäistä kertaa eri rengasmerkin jäärenkaalla kuin normaalisti, joten lieneekö siinä syy, en usko, mutta tyytyväinen alkupätkien vauhtiin en ollut ollenkaan. Kolmen ajetun erikoiskokeen jälkeen oli huoltotauko, jossa pohdimme asioita ja totesimme, että seuraavalla ek:lla nro 4 (24km) yritämme painaa kaasua kunnolla pohjaan, ja hakea nihkeään alkuun virkistystä ja lisää vauhtia. Se kuuluisa käärmekeitto olisi ollut nyt paikallaan! Olimme kolmen ajetun erikoiskokeen jälkeen vaatimattomasti ryhmän 7.sijalla, joten vauhtia piti ehdottomasti saada lisää.

Mutta jos jokin asia voi mennä kunnolla pieleen, niin siinä ei sitten auta mikään, jos näin on käydäkseen. Erikoiskokeelle nro 4 oli huoltoparkista pitkähkö siirtymäosuus, jossa auto toimi aivan moitteettomasti. Siirryimme omalla lähtövuorollamme erikoiskokeen lähtöön ja starttasimme ek:lle ilman mitään ongelmia. Kuitenkin jo noin kilometrin ajon jälkeen alkoi auton lämmöt nousta, ja jäähdytinnestettä alkoi roiskua tuulilasille. Siinä vaiheessa ei ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin ajaa auto tien sivuun parkkiin ja sammuttaa moottori. Näin vältytään isommilta vaurioilta moottorin lämpöjen noustessa ylös. Voihan harmin paikka!

No, meillä oli käynyt huollossa pieni inhimillinen erehdys rutiinitarkistuksien yhteydessä, josta syystä nesteet alkoivat tulla ulos järjestelmästä. Harmi vain, ettei mitään ongelmaa esiintynyt siirtymäosuudella, koska silloin olisimme voineet Arton kanssa vielä tehdä asialle jotakin. Meillä huolto tekee aina aurinkoakin tarkemmin hommia, ja mitään virheitä ei ole koskaan sattunut. Mutta jos tämä oli nyt sitten se tilastollinen erhe.

Totesin harmistuneille huollon pojille kotimatkalla, että kimpassa näitä hommia tehdään, ja yhteisvastuullisesti, eikä näistä kannata enempää ja pitkään murhetta kantaa. Allekirjoittanut voi myös tehdä ajovirheen, jonka seurauksena on keskeytys, joten samalla tavalla ja samalla vastuukäsityksellä ainakin minä tätä asiaa käsittelen.

Nyt ei muuta kuin suunta positiivisella mielellä eteenpäin ja kohti seuraavaa rallia.
SM-rallisarja jatkuu Laukaassa 11. maaliskuuta.


Ystävällisin terveisin:
Hessu Westerlund
GSM 0400/485041
www.rtv-westerlund.fi/rallyteamwesterlund

Pisteet top 5

1. Teemu Asunmaa / Jani Salo 107.5 pistettä Alavuden UA (R5)
2. Emil Lindholm / Mikael Korhonen 95 pistettä NHD (R5)
3. Mikko Heikkilä / Henri Arpiainen 61 pistettä MäntsMK (R5)
4. Esa Ruotsalainen / Jukka Ruotsalainen 51 pistettä SaarUA (R5)
5. Juha Salo / Pasi Kilpeläinen 49.5 pistettä Karkkilan UA (R5)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2020

1. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi 16.-18.1.
2. SM Vaakuna-Ralli Mikkeli 7.-8.2.
3. SM Itäralli, Joensuu 28.-29.2.
4. SM O.K. Auto-ralli, Kouvola 4.-5.9.
5. Pohjanmaa SM-Ralli, Seinäjoki 25.-26.9.

SM-sarja sosiaalisessa mediassa