Facebook Twitter Email Pinterest

CLO Racing

17.02.2008 /

CLO Racingin molemmat kilpailijaparit onnistuivat tavoitteessaan saavuttaa pisteitä, kun kauden toinen SM-osakilpailu kaasuteltiin lauantaina Laukaan perinteisillä ralliteillä.

Ford Focus WRC:lla ajava Jouni Arolainen oli liikkeellä kokeneen kartanlukijan Keijo Eerolan kanssa.

- Minulla on ollut ilo kilpailla monien kokeneiden karttureiden kanssa. Hyvää oppia tuli jälleen, kun Keksa istahti kyytiin pitkän tauon jälkeen, Arolainen jutteli.
- Laukaan seudun tiet olivat loistavassa kunnossa ja koko kisapäivä oli meille nautittava kokemus.

Hyvinkään UA:ta edustava Arolainen ylsi heti alusta saakka SM-pistevauhtiin ja kolmen ajetun erikoiskokeen jälkeen Ford WRC-kuski oli ryhmässään kahdeksantena. Vaativan EK5 Valkolan jälkeen Arolainen nousi A-ryhmässä kuudennelle sijalle.

- Huoltotauolla sain arvovaltaiselta taholta hyviä neuvoja, kun Tommi Mäkinen ja Harri Rovanperä vierailivat huoltopilttuussamme. Sain heiltä ohjeet, että oikeaa jalkaa täytyisi pitää enemmän suorana. Enpä pystynyt tätä neuvoa kovin hyvin täyttämään, Arolainen totesi hymyssä suin.
- Valkolassa oli vähän tilannetta, kun yksi hyppy yllätti täysin. Latasin siihen kuutosella lähes täyttä ja tie katosi näkyvistä. Hypyn laskeutuminen oli raju, kun joustovarat loppuivat ja auto pohjasi pahasti.
- Rallista jäi hyvä fiilis, kun plakkarissa on uran parhaat SM-pisteet. Ajoin kisan läpi omalla vauhdilla, kun päätavoitteena oli kokemuksen kerääminen ja maaliin pääsy, Arolainen jatkoi.

Jouni Arolainen kuittasi maalissa kuudenneksi korkeimmat SM-pisteet. A-ryhmän voittanut Janne Tuohino kiersi seitsemän erikoiskokeen reitin kuusi minuuttia ja kuusi sekuntia Arolaista nopeammin.

Suomisen pistesaldo ja vauhti kasvussa

Viime vuoden Nuorten rallisarjan Suomen mestari Tapio Suominen ajoi kartanlukijansa Toni Näsmanin kanssa toistamiseen SM-pisteille. Kaksikko sijoittui Rovaniemen avauskilpailun tapaan N-ryhmässä yhdeksänneksi.

Laukaassa ison N-ryhmän sekä yleiskilpailun voittanut Juha Salo oli Suomista kolme minuuttia ja 25 sekuntia nopeampi.

- Alussa ajamattomuus näkyi suorituksessa. Kuski ei ollut parhaimmillaan eikä nuotitkaan olleet aivan kohdallaan, Suominen myönsi.
- Nihkeän alun jälkeen nousin luokan yhdeksänneksi, mutta ongelmia alkoi kasaantua EK5:lla, kun haistoimme kartturin kanssa voimakasta öljyn hajua. Kaksi viimeistä EK:ta ajoimme ilman keskilukkoa.
- Auton ajettavuus oli lopussa hankalaa, onneksi pystyin pitämään sijoitukseni. Vielä on paljon opittavaa, mutta parempaan suuntaan on menty Arctic Rallin jälkeen. Nyt täytyy keskittyä testaamiseen sekä nuottien kehittämiseen, Suominen summasi.

Seuraava rallin SM-osakilpailu koittaa 7.-8. maaliskuuta Nilsiässä.

Pisteet top 5

1. Emil Lindholm / Reeta Hämäläinen 119 pistettä NHD (R5)
2. Mikko Heikkilä / Topi Luhtinen 106 pistettä MäntsMK (R5)
3. Teemu Asunmaa / Marko Salminen 104 pistettä Alavuden UA (R5)
4. Juha Salo / Mikko Markkula 76 pistettä Karkkilan UA (R5)
5. Riku Tahko / Markus Soininen 53 pistettä PoSUA (R5)

< Katso kaikki >

Kalenteri 2021

1) 15.-16.1. Arctic Lapland Rally, Rovaniemi
2) 5.-6.3. SM O.K. Auto-ralli, Kouvola
3) 28.-29.5. SM Mad-Croc Länsirannikon Ralli, Lieto
4) 18.-19.6. SM Pohjanmaa Ralli, Seinäjoki
5) 13.-14.8. Top Building Ralli, Lahti
6) 25.-26.9. SM KokUA 60-v Juhlaralli, Kokkola

SM-sarja sosiaalisessa mediassa