Jarkko Miettinen
Ralliautoilija Jarkko Miettisen kotimaisen kilpailukauden avaus, SM Waltikka-ralli, päättyi keskeytykseen viimeisen huollon jälkeen kytkin- ja turbomurheiden takia. Ongelmat alkoivat jo toisella erikoiskokeella kytkimen rikkouduttua. Ajoa se ei kovin paljoa haitannut, mutta erikoiskokeiden lähdöissä tuhraantui ylimääräistä aikaa, koska auto piti saada liikkeelle startin avulla.
- Aloitin suht varman päälle, koska auto ja kartturi olivat uusia, enkä oikein saanut rytmiä päälle. Toinen ja kolmas erikoiskoe sujuivat ajollisesti ehkä parhaiten. Harmi, että toisen erikoiskokeen puolivälissä hajonnut kytkin pilasi osaltaan kilpailun. Sitten kuudennen erikoiskokeen puolivälin jälkeen tehot hävisivät ja köröttelimme pätkän maaliin. Huoltoparkissa autoa koetettiin saada kuntoon, mutta lopulta pyyhe oli heitettävä kehään, Miettinen kertaa mönkään mennyttä kilpailua.
Vaikka tekniikka tekikin tällä kertaa tepposet, Jarkko uskoo osallistumisesta olleen hyötyä jatkoa ajatellen. Myös alla ollut auto, A-ryhmän Mitsubishi Lancer Evo 6,5, on omassa kategoriassaan hyvä. Moottorissa riittää voimaa ja alustassa on varmasti potentiaalia.
- Vauhdin kannalta on välillä erittäin tärkeätä kilpailla Suomessa, sillä täällä ajetaan todella kovaa. Lisäksi sain tuntuman kannalta tärkeitä kisakilometrejä ennen seuraavaa APRC:n osakilpailua, Jarkko summaa.
Seuraavaksi Jarkko Miettinen suuntaa kartturinsa Mikko Markkulan kanssa kuun lopulla Japaniin, jossa ajetaan Aasian-tyynenmeren rallimestaruussarjan neljäs osakilpailu. Siellä Miettinen saa alleen uuden Mitsubishi Lancer Evo 9 auton, jonka testaamiseen on varattu kaksi päivää.
Timo Rintakoski
040 521 2678
timo.rintakoski@kolumbus.fi
www.jarkkomiettinen.com