Kari Hämäläinen ajoi Kiteen SM-rallissa onnellisesti maalilipulle
EK1 PETRAVAARA 8.49 km.
Hyvä paikkakunnan vakiopätkä, joka oli loistavaa rallitietä koko matkan. Karin ajalla 4:35,1 tuloksena luokan 9. tila.
EK2 POTOSKAVAARA 10.05 km.
Ensin kapeaa yksityistietä 2,4 km, väliin hiukan kylätietä, josta käännyttiin vauhdikkaalle yksityistielle.
Karin aika 5:59,3 oikeutti luokan 9. tilaan. Kokonaiskisassa myös 9.
EK3 METSÄKOSKI 8.42 km.
Startti asfaltilta, jonka jälkeen todella haastavia ylityksiä ja vaativia mutkia. Karin aika 4:37,0 oikeutti edelleen luokan 9. tilaan. Kokonaiskisassa nyt 9. Pätkän jälkeen kohti Printsportin 30 minuutin huoltoa, jossa etupään jarrulevyt vaihdettiin ja suoritettiin auton normitarkastukset.
EK4 AIMO 4.07 km.
Tämä lyhyt aivan kilpailukeskuksen lähellä ajettu yleisöerikoiskoe kuului myös ralliin. Rata ajettiin nyt vastapäivään ja sisälsi haastavia osuuksia lyhyellä matkalla. Kari ajoi 3:01,0 ajan ollen luokan 9. Kokonaiskisassa edelleen 9.
EK5 ja EK8 PIIMÄJÄRVI 11.11 km.
Startista ajettiin hienoa pienempää yksityistietä, jonka jälkeen hiukan leveämpää, jota lasketeltiin sladissa maaliin asti. Kari aika 5:44,9. Kari nousi nyt luokassaan kahdeksanneksi. Kokonaiskisassa myös 8.
EK6 ja EK9 PAPINNIEMI 13.16 km.
Legendaarinen Papinniemi, jossa piti olla hereillä koko ajan. Mutkia riitti koko matkan maalilipulle asti. Karin ajalla 7:15,6 tuloksena luokan 8. tila. Kokonaiskisassa edelleen 8.
EK7 ja EK10 ROKKALA 12.48 km.
Rokkala oli itäsuomalaista rallitietä parhaimmillaan. Nautinnollista erikoiskoetta oli mukava ajaa. Karin aika 6:21,0 oikeutti edelleen luokassaan 8. tilaan ja sama sijoitus myös kokonaiskisassa. Päivän toinen huolto, missä suoritettiin auton tarkastustoimet. Huollon jälkeen oli vielä toiseen kertaan ajetut erikoiskokeet 8, 9 ja 10.
Kasilla Kari ja Tero saivat ajan 5:33,3. 11,6 sekunttia parempi kuin ensimmäisellä kerralla EK5:lla. EK sijoitus 8.
Kokonaiskisassa 8. EK9 aika 7:05,7. Aika oli 9,9 sekunttia nopempi kuin ensimmäisellä kerralla EK6:lla. Kari edelleen luokan pätkä ja kokonaiskilpailussa sijalla 8. Viimeinen EK10 tultiin maaliin ajassa 6:11,8 mikä oli 9,2 sekunttia ripeämpi kuin EK7:llä.
Kuva: Hannu Rainamo