Pajari tykitti JWRC-sarjan kolmospaikalle Kroatiassa
Perjantain jälkimmäinen neljän erikoiskokeen lenkki sujui vauhdillisesti erinomaisesti, ulosajosta huolimatta luotto ajamiseen oli hyvällä tasolla. Tuloksena oli kaksi pohja-aikaa, yksi kolmas sija ja yksi erikoiskoe jätettiin tuloksista huomioimatta, kun erikoiskoe keskeytettiin punaisilla lipuilla.
- Hieman sekavat tuntemukset avauspäivän jälkeen. Uran toinen ralli asfaltilla ja vauhti oli hyvää, mutta oma virheeni nuotitusvaiheessa harmittaa. Tästä on otettava opiksi ja pyrimme jatkamaan samalla vauhdilla, erikoiskokeista saatavia pisteitä tavoitellen, summasi Pajari perjantain iltahuollossa.
Lauantain kahdeksan erikoiskokeen rupeama alkoi vaikeasti kun ajokkiin iski jarruongelma jollaista ei vuoristoteillä ajaessa toivoisi. Aikaero kärkeen kasvoi kahdella aamun ensimmäisellä pätkällä lähes minuutin, mutta seuraavilla ennen huoltoa ajetuilla kahdella erikoiskokeella tuloksena oli jälleen pohja-ajat.
- Saimme jarrut kuntoon erikoiskokeiden välisellä siirtymällä ja sen jälkeen pystyimme taas nauttimaan ajamisesta, kertoi kuljettaja huollossa.
Lauantain jälkimmäiset neljä erikoiskoetta tuottivat kolme pohja-aikaa ja yhden kolmannen sijan, ero kärkeen oli kiritty jälleen alle neljään minuuttiin. Kokonaiskilpailussa sijoitus oli tässä vaiheessa noussut kahdeksannesta kuudenneksi kun kanssakilpailijatkin kohtasivat ongelmia. Viidenteen sijaan matkaa oli tässä vaiheessa noin 40 sekuntia.
- Loppujen lopuksi hyvä päivä, viisi pohja-aikaa ja paljon oppia asfaltilta. Koitetaan jatkaa samaa vielä viimeinenkin kilpailupäivä, fiilisteli Pajari lauantai-illan päätteeksi.
Sunnuntain neljän erikoiskokeen ajaminen käynnistyi autokunnalta hieman tahmeasti kuudenneksi nopeimpaan aikaan, mutta päivän toisella erikoiskokeella tärähti tulostaululle jälleen lähes 9 sekunnin pohja-aika. Päivän kolmas erikoiskoe ajettiin siirtymänä aiemmin lähteneen kilpailijan kaatuneen auton tukkiessa osittain tien. Viimeisellä erikoiskokeella panoksena olisi mahdollisesti viides sija, sillä edellä ollut brittiläinen William Creighton oli enää 1,1 sekuntia edellä. Kilpailun viimeisellä erikoiskokeella brittikuljettaja piti kuitenkin pintansa ollen 0,1 sekuntia suomalaisparia nopeampi.
- Periaatteessa ensimmäinen asfalttiralli, viime syksyn Monza oli mitä oli, kun paikoin oli luntakin. Paljon tärkeää oppia tuli ja näimme että asfaltillakin vauhtia on. Tästä on hyvä lähteä kohti kuukauden kuluttua ajettavaa Portugalin osakilpailua sarjan kolmannelta sijalla, viestitti Pajari - Salminen kaksikko kilpailun jälkeen matkalla kohti Zagrebissa sijainnutta kilpailukeskusta.
Kilpailun voittoon ajoi brittipari Jon Armstrong - Phil Hall, toiseksi Latvian Mārtiņš Sesks - Renars Francis ennen toista suomalaisparia Lauri Joona - Ari Koponen.
Seuraavan kerran JWRC-sarjan kuljettajat ja Ford Fiesta Rally4 -ajokit ovat mukana toukokuun 20.-23. päivä Portugalissa ajettavassa MM-rallissa, jonka keskuspaikkana toimii maan luoteisosassa Porton kaupungin lähistöllä sijaitseva Matosinhos.
Tulokset: https://www.wrc.com/en/wrcplus/live-timing/
Pisteet 1 / 5 osakilpailua:
1. Armstrong 27p
2. Sesks 18p
3. Pajari 17p
4. Joona 16p
5. Koci 15p
Sami Pajari verkossa:
WWW: https://www.samipajari.com/
Facebook: https://www.facebook.com/samipajariofficial
Instagram: https://www.instagram.com/samipajariofficial/
Twitter: https://twitter.com/samipajari
Kuva: Rallypixels